fredag 16. oktober 2009

Custom made

Gangen i en custom made brudekjole...
Den kommende bruden hadde avtalt tid med oss for å se på mulighetene til å få laget en såkalt custom made brudekjole. Vi hadde bedt henne ta med noen bilder til inspirasjon sånn at vi lettere kunne forstå hva det var hun var ute etter. Bildet hun kom med var fra coveret på Vogue med Melania Trump og hennes Dior kjole som hun fikk laget til bryllupet med Donald Trump. Denne kjolen hadde tatt 1000 timer å lage og kostet 200000 euro. Skjønner prisen etter å ha laget noe inspirert av denne.



Jeg måtte ta hele lokalet i bruk. Vasket gulvet flittig flere ganger til dagen. Dette er en sen kveld hvor jeg drømmer om turen til New York som jeg skal gi meg selv i belønning etter dette prosjektet.











Her sitter jeg hjemme hos pappa og har tatt flyet til Stavanger for å levere kjolen til bruden. Turte ikke sende den med posten. Hadde dødd om den hadde forsvunnet eller blitt ødelagt. Var kontinuerlig på tlf med bruden for å sikre at alt gikk på skinner.

Detaljene var mange


















Sløret måtte testes før avlevering







Bruden ville også ha en coctailkjole til å svinge seg i etter vielsen. Det er jo ikke så lett å danse og bære en så stor og tung kjole hele kvelden. Her var det også masse nydelige detaljer.


Don't mind den 'nydelige' peachy fargen faren min har valgt å male det gamle rommet mitt i.


Her er bruden! Desverre var jeg ikke i bryllupet og fikk sett kjolen og bruden i full blomst, men nydelig var hun helt sikkert.