torsdag 12. august 2010

Plus size

Onsdag morgen(om kun noen timer) skal jeg intervjues av Norgesglasset på nrk radio ang. Marc Jacobs satsing på produksjon av store størrelser og bruk av såkalte plus size modeller. Jeg synes jo personlig at det burde være rom for det meste av variasjoner. Siden jeg jobber med forskjellige kropper hver dag finner jeg det fantastisk interessant å se hvor forskjellige alle er. Nå er jo favorittprogrammet mitt på tv 'pinlige sykdommer' hvor man får mange intense, inngående inntrykk på kort tid. Det er såpass favorittprogram for meg at jeg finner meg selv i å klappe i hendene flere ganger i løpet av en episode. Kropp er utrolig interessant og hva som er rart for noen er normalt for andre avhengig av f.eks kultur. Mitt kvinneideal er en kvinne som klarer å nyte livet med alt det måtte bringe og driter i hva noen andre måtte mene om kroppen hennes. Og så synes jeg folk skulle slutte å høyt og tydelig ytre at tynne er ekle. De er mennesker de også. Selv er jeg hjulbent, ganske kortvokst og har kroppsfettet for det meste konsentrert på nedre halvdel. Men det har jeg ikke tid til å tenke så mye på for jeg har så utrolig mye gøy på gang som skal unnagjøres. Skal prøve å formulere meg litt mer korrekt i morgen på radioen. Legger ved noen bilder jeg fant av kule Beth Ditto. Hun er fin og kul, hun