fredag 9. oktober 2009

Skynd deg!


I skrivende stund er ett pund nede i 9,07(!) kroner. Jeg får panikk og tenker at dette må jeg benytte meg av. Mine beste kjøp blir da shampoo og hårkur fra www.lookfantastic.com/. Bare husk at hvis man skal handle må man holde seg under 200,-kr for ikke å måtte betale toll på flere hundre kroner i tillegg. Neste kjøpene er dvd'er og bøker fra www.amazon.co.uk/. Mine siste bestillinger er dokumentaren 'Karl confidential'. Klarer ikke å få nok av Karl Lagerfelds visdomsord etter å ha fulgt med på serien om Chanel på svt2, så da gleder jeg meg til å få mer i posten.
Neste er dvd'en 'Paris is burning'. Dokumentaren handler om dragball kulturen i New york på 80-tallet. Her er noen ord om filmen fra wikipedia: 'The film explores the elaborately-structured Ball competitions in which contestants, adhering to a very specific category or theme, must "walk" (much like a fashion model's runway) and subsequently be judged on criteria including the "realness" of their drag, the beauty of their clothing and their dancing ability'. Poenget var å posere som modeller sett i vogue og bli utpekt som den beste og flotteste blant flere deltakere. Herfra stammer også utrykke 'å vogue' eller 'vogueing' som Madonna gjorde oss kjent med på nittitallet med sangen og videoen 'Vogue'. Jeg selv var en kløpper på dette for noen år siden og syntes selv det gjorde stor success på dansegulvet. Vurderer sterkt å gjenoppta dette i løpet av helgen.
Legger ut link til noen inspirerende filmsnutter. http://www.youtube.com/watch?v=1il2zVo0ci0 og http://www.youtube.com/watch?v=dFVpvKdsOOI - både morsomt, fint og skummelt på en gang.