fredag 13. november 2009

Renseri??

Mange spør meg om hvor man kan få fine kjoler renset, og dessverre har jeg ingen konkrete anbefalninger å komme med... Men jeg vet at det finnes en forening som heter Norsk Renseri og vaskeriforening. Det kan være verdt å sjekke ut renseriene som er medlem der kanskje, ellers har jeg også fått et anbefalt i Moss. Har noen andre tips på denne fronten blir vi veldig takknemlig for det!

Noen tips i forhold til vask og rens:
1. Ikke bruk flekkfjerning - dette gjør ofte større skade!

3. Ta på leppestift eller lipgloss e t t e r du har tatt på kjolen. Sminke inneholder fett og kan være veldig vanskelig å få bort.

4. Et tips jeg har lært av stylistene, som kun er for 'viderekommende' (og helt på eget ansvar!):
Bruk sminkefjernerservietter uten olje/fett for krisetilefellene og 'dytt' forsiktig på flekken til du har fått bort det værste. Tørk med litt papir eller la det lufttørke. Ikke nødvendigvis optimalt, men kan redde en fullstendig katastrofe. Og våtservietter kan jo være greit å ha i veska uansett...

5. Før du leverer plagget til renseri, tenk gjennom om plagget faktisk må renses. Noen ganger holder det å lufte det godt.