mandag 5. april 2010

Bruktkupp

Jeg elsker å handle brukt. Ikke bare er det billig, men det beste er at man får tak i ting som det ikke finnes hundretusener av og at man får litt god samvittighet av å resirkulere ting som andre ser på som gammelt skrot. Det gjelder da å ha en bruktsmak som ikke alle andre har. Da er det lettere å gjøre kuppene. Man må skynde seg å kjøpe det man liker før alle andre begynner å like det også. Et hemmelig tips er å handle i Sverige et godt stykke fra grensen. Der vet de ikke å spekulere i 'rike' nordmenn. I sommer har jeg planer om å dra på tur med tilhenger og handle møbler og annet løsøre man trenger i et hjem. Sommeren for to år siden dro jeg på antikkvitets-tur til Askersund i Sverige. Der gjorde jeg mange kupp. Som f.eks en krydderhylle med porselensskuffer til 300,- og en nydelig tekanne, også til 300,-. Hadde sett den i Oslo til 1200,- så da var jeg fornøyd. I forrige uke var vi i Hokksund og hentet et sengemøblement vi fant på finn. Her fikk vi dobbelseng med gamle springfjærmadrasser som ikke blir laget lenger, nattbord, to puffer og skjenk. Hele i flammebjerk laget på 40 tallet. Har sovet i sengen hele påsken, fordi vi har plassert alt på hytta og vi tilbragte påsken der. Det var utrolig deilig å ligge i en stor seng og bare synke ned i madrassen som var akkurat passe hard. Vi sov faktisk 10 timer hver eneste natt. Nå er det slutt på det for nå er det tilbake til jobb med mange nye prosjekter på gang og minimalt med tid til å sove. Legger ut bilder fra hytta med et annet bruktkupp vi gjorde på loppemarked. Spisestue og skap i flammebjerk til 700,-, og den fine lille tedama mi.