fredag 5. november 2010

Sykt Lykkelig premiere

I går var det premiere på filmen Sykt Lykkelig. Vi var så heldig å få to billetter til denne, og vår representant Ingvild tok med kjæresten på kino.

Les Ingvilds anmeldelse:

I går kveld var det duket for premiere på den norske filmen "Sykt lykkelig" med den nydelige Agnes Kittelsen i hovedrollen. Vi var så heldige å få billetter, og flaks var det, for filmen var super-løyen. Jeg storkoste meg med svart humor og pinlige sex-scener. Filmen handlet om nevrotiske Kaja (Agnes) som er gift med en helt ubrukelig kar og har en mini-Hitler til unge. De får nye naboer, tilsynelatende perfekte, men under overflaten lurer problemene. Norsk film er ofte en lidelse fordi skuespillerne leverer dårlige replikker med altfor mye innlevelse, men i "Sykt lykkelig" fyres det av med dialoger som denne: "Eg må si det at du er veldig flink.. til å... xxxx". "Nei nei nei, det vet eg at eg ikke er. Elisabeth er jo sikkert veldig mye bedre på... Eg kan godt gjøre det en gang til, hvis du vil".

Det er min type humor da! Ellers syns jeg det var moro å se at både manusforfatter, regissør, fotograf og hovedrolleinnehaver var damer! Akkurat som her i gården er det Girl Power for alle penga. Få med deg denne feel-good komedien om skikkelig triste liv. Du føler deg garantert bedre med ditt eget liv. Unngå gjerne å gå i samme felle som meg; å spise deg kvalm på baconcrisp før du må hjem og fortsette på en brudekolleksjon som snart skal være ferdig!