onsdag 13. juli 2011

Ting å gjøre i ferien

Det er jo litt uvant å ikke springe rundt som et hodeløst høns( mamma, jeg vet at det ikke heter det) så man må ordne ting å sysselsette seg med når det er feire så man ikke går på veggene og begynner å krangle med folk man egentlig er glad i. Jeg har kjøpt meg en lyseblå ukulele som jeg har begynt å øve meg på og så har jeg kjøpt meg bøker og blader. Tenkte å lese masse hver dag. John Irving er perfekt for meg med masse galgenhumor og tragikomikk. Må le høyt mange ganger og det er litt flaut på flyplasser, men helt ok i hengekøya.

Dette er en ordløs bok, som det heter med tresnitt og linotrykk som forteller historien. Deilig og toppen av latskap å bare se på bilder i en bok. O salige fred.

En annen bok nesten uten ord er den med Vogue illustrasjoner. Deilig til inspirasjon. Har funnet fram kullstiftene også så her skal det tegnes.


Kjøpte meg blader i Hong Kong. Kan jo ikke lese dem heller egentlig....

Jeg skal se på bildene, jeg. Og dikte noen nye brudekjoler.

Og se litt mer på bilder. Det blir vel ikke så mye lesing likevel, egentlig.