søndag 6. desember 2009

Kvinner i politikken



Jeg våkner skikkelig til om jeg ser en politiker med store øredobber eller noe annet fint på seg. Ikke det at jeg faktisk hører hva de sier, men de har ihvertfall klart å fange min oppmerksomhet. Siden Jackie O regjerte stiltronen for førstedamer har det ikke vært mye å rope hurra for. Et lite lysglimt kom da Margaret Thatcher dukket opp med sine flotte øredobber. Hun er min perleøredobb-guru. Har et par modeller i butikken nå som Margaret kunne falt for. Nå ser det ut som det er en ny generasjon politikerdamer på gang. Første gang jeg la merke til Michelle Obama hadde hun på seg den turkise kjolen med brosje foran. Da skjønte jeg at dette kunne bli stort. Husker jeg så det på morgennyhetene og måtte kommentere det da jeg kom på jobb. Mente at her var det bare å følge med, dette lovet godt. Carla Bruni er også et interessant emne,men jeg har jo kjent til henne siden 90-tallet og supermodell-perioden så jeg forventer ikke noe annet, faktisk. Den beste 'nykommeren' er Julia Tymoshenko, Ukrainas statsminister. Hun er ikke helt ny, men veldig verdt å følge med på. Hun har opptredt offentlig i noen vannvittig kule outfits, og jeg digger hårstilen hennes. Her er en lite bildekavalkade over damene jeg har nevnt om saken: