mandag 26. juli 2010

Bruktkupp!


Jeg elsker loppemarkeder og bruktbutikker. Man finner noe som ikke alle har og så føler jeg at man er med på å spare miljøet ved å kjøpe gamle ting i steden for at det blir kastet. Det som er bra, er at det er billig også. Og det blir litt som en skattejakt.

En utfordring er å gå på bruktbutikker eller markeder sammen med venner som har samme smak som deg selv. Da må man lage kjøreregler før man setter i gang, ellers kan det bli en stygg historie. ;) Min kjøreregel er at den som så det og holder i det først; får det. Det nytter ikke å komme og si 'jeg så den før deg' om man ikke har sagt det høyt før den andre står med tingen i hånden. Dette skaper jo et ekstra spennings- og konkurranseelement ved det å handle brukt. Jeg blir helt panisk for at noen skal se noe kjempefint før meg. Det beste er kanskje å handle alene?


Et kjempehot tips for å få kloa i bra og billige ting er å dra til Sverige. Helst litt inn i landet der ikke så mange nordmenn går. Rett ved grensen vet de å skru opp prisene når de ser oss komme. I sommer var planen å kjøre med tilhenger til Sverige og handle inventar til den nye butikken, men det ser ut som det blir med tanken.
Neste helg skal det være antikkmarked i Askersund. Dette markedet er helt fantastisk. Det føles som hele byen er full av boder. Var der for to år siden og handlet både det ene og det andre for en slikk og ingenting. I år ser det ut som jeg må sende noen andre avgårde med handleliste over hva jeg trenger, men hvordan løser man da den regelen med førstemann? Skremmende...

Se så mye praktisk og nydelige ting vi fant sist
Denne tekannen var helt uimotståelig. Det var en dame der som lo høyt da jeg kjøpte denne. Skjønner ikke det...
Askersund er også et nydelig sted med stille små gater. Blomster over alt.